اتصال موبايل به تلويزيون با WIFI

با به كارگيري چند روش ساده مي توانيد صفحه نمايش موبايل‌تان را به تلويزيون وصل كنيد و از تماشاهاي محتواهاي چند رسانه‌اي خود لذت ببريد.

گوشي هاي هوشمند با توجه به داشتن صفحات نمايشي كوچك ابزار مناسبي براي ديدن  محتواهاي چند رسانه اي نيستند، به همين علت عده زيادي جهت مرور آلبوم هاي خود اقدام به"اتصال موبايل به تلويزيون" مي كنند. شما به آساني مي توانيد  گوشي موبايل خود را با wifi به  تلويزيون  وصل كنيد ، حتي  اگر كابل هاي مخصوص جهت اتصال را نداشته باشيد.

گوشي هاي هوشمند با توجه به داشتن صفحات نمايشي كوچك ابزار مناسبي براي ديدن  محتواهاي چند رسانه اي نيستند، به همين علت عده زيادي جهت مرور آلبوم هاي خود اقدام به"اتصال موبايل به تلويزيون" مي كنند. شما به آساني مي توانيد  گوشي موبايل خود را با wifi به  تلويزيون  وصل كنيد ، حتي  اگر كابل هاي مخصوص جهت اتصال را نداشته باشيد.

 

براي تماشاي محتواهاي موبايل خود در يك صفحه بزرگ تر چه كار كنيم؟

اولين و مناسب ترين راه براي اتصال گوشي به تلويزيون به كارگيري كابل HDMI است اما چنانچه گوشي شما قابليت پشتيباني از كابل هاي HDMI را نداشته باشد بايد از ويژگي هاي نرم افزاري و تكنولوژي WIFI كمك بگيريد. با كمك چند روش ساده مي توان صفحه نمايشي موبايل خود را به تلويزيون متصل كرد. حتي ممكن است گوشي موبايل شما داراي كابل هاي HDMI نباشد و آن ها را پشتيباني نكند. در اين مقاله سعي داريم شما را با نحوه اتصال گوشي به تلويزيون آشنا كنيم.

 

 اتصال موبايل به تلويزيون, اتصال موبايل به تلويزيون با nfc

چگونگي اتصال موبايل به تلويزيون

 

نحوه اتصال موبايل به تلويزيون با HDMI

كابل HDMI از روش هاي ساده و آساني است كه به بهترين شكل  توانايي اتصال گوشي به تلويزيون را ممكن مي سازد. اين كابل همانند لوله اي عريض است كه  توانايي  انتقال حجم بسياري از  اطلاعات ديجيتال بين دو منبع را دارا است. امروزه كابل هاي HDMI  تا 10GBPS  پهناي باند را پشتيباني مي كنند. به طوري كه اين نوع كابل ها مي توانند بيش از  يك سيگنال ويدئو hd  را همراه 8 كانال صداي 24 بيت فشرده نشده با كيفيتي بالا انتقال دهند. چنان چه موبايل شما به hdmi مجهز نباشد با استفاده از دو تبديل براي موبايل و تلويزيون  نيز مي توانيد اتصال برقرار سازيد.

 

جهت بهره گيري از اين روش نيز گوشي شما بايستي داراي پلتفرم ios  باشد. براي نمونه “AirPort Express portable hotspot” براي به اشتراك گذاشتن موزيك و ويدئو  به شكل بي سيم است.  در گوشي اي اندرويد نيز Share” مورد استفاده قرار مي گيرد. در صورت نبود قابليت wifi  در تلويزيون  و  hdmi در موبايل جهت اتصال موبايل به تلويزيون مي توان از گجت يا ابزار هاي هوشمند به pc و اتصال كامپيوتر به تلويزون است.

 

 اتصال موبايل به تلويزيون, اتصال موبايل به تلويزيون با nfc

اتصال موبايل به تلويزيون براي اندرويد

 

نكات لازم در نحوه اتصال بي سيم موبايل به تلويزيون

جهت اتصال بدون سيم موبايل به تلويزيون بايد اندرويد4 به بالا باشد. هم چنين لازم است  كه نرم افزار كروم كست را دانلود  كرده و آن را نصب نماييد. همين طور توجه داشته باشيد كه دستگاهتان به شبكه واي فايي متصل باشد كه كروم كست وصل است. در قدم بعدي با باز كردن نرم افزار گزينه Cast Screen/Audio را انتخاب كنيد.

 

 روش استفاده  از فناوري DLNAجهت اتصال موبايل و تلويزيون

از جمله گوشي هايي كه داراي گواهي DLNA  هستند، عبارتند از: SAMSUNG GALAXY S6 , S6 EDGE و ... اين موبايل هاي هوشمند به هنگامي كه هر دو دستگاه به يك روتر اينترنت وصل باشند،  مي توانند XBOX ONE  را به پروژكتور، ست تاپ باكس و تلويزيون داراي DLNA  متصل نمايند. در صورتي كه تلويزيون شما  داراي سيستم DLNA نباشد،  مي توان از دانگل DLNA جهت ارسال تصوير  بي سيم به تلويزيون استفاده نمود. هم چنين مي توان با رفتن به قسمت تنظيمات گوشي موبايل گزينه NFC  AND SHARING را پيدا كرد. سپس در اين قسمت ويژگي SCREEN  MIRRORING را انتخاب كنيد.بعد دستگاهيي كه را قابليت اتصال به آن وجود دارد را پيدا نماييد.  در عرض چند ثانيه پيامي بر روي دستگاه مقصد به نمايش كشيده مي شود كه با پذيرفتن آن مي توان محتواي صفحه نمايشي خود را مشاهده نمود.

 

 اتصال موبايل به تلويزيون, اتصال موبايل به تلويزيون با nfc

اتصال موبايل به تلويزيون با واي فاي

 

اتصال موبايل به تلويزيون با WIFI چگونه است؟

امروزه تلويزيون ها با طراحي هاي فوق العاده شان قابليت هاي فراواني را در اختيار كاربران خود قرار داده اند. يكي از اين امكانات اتصال موبايل به تلويزيون است كه مي توان برنامه ها و محتواهاي نمايشي خود را به زيبايي و با لذت تماشا كرد. با به كارگيري اسمارت تي وي ها ديگر نيازي به كابل گوشي جهت اتصال نيست ، بلكه به آساني مي توان از شبكه WIFI نيز به تلويزيون وصل شد. اما اتصال موبايل به تلويزيون با WIFI در گوشي هاي هوشمند  اندرويد و IOS  نياز به مراحل خاص و انتخاب گزينه هاي متفاوت دارد كه در زير به آن ها اشاره مي كنيم.

 

 

 اتصال موبايل به تلويزيون, اتصال موبايل به تلويزيون با nfc

اتصال موبايل به تلويزيون بي سيم 

 

نحوه اتصال گوشي IOS به تلويزيون با واي فاي

چنان چه تلويزيون مورد استفاده شما امكان اتصال به واي فاي را دارا است به راحتي مي توانيد اين كار را انجام دهيد. در گوشي هاي با سيستم عامل IOS مي توانيد با كمك AIRPORT EXPRESS PORTABLA HOTSPOT  به تلويزيون وصل گرديد.

 

چگونگي اتصال موبايل هاي اندرويدي به تلويزيون

كاربران گوشي هاي اندرويدي مي توانند با استفاده از برنامه  ALLSHARE به تلويزيون وصل و كليه فايل هاي ذخيره شده در گوشي را بر نمايشگرهاي بزرگي هم چون  تلويزيون مشاهده كنند. با اين كار شما مي توانيد بازي هاي مورد علاقه تان را نيز  در نمايشگرهاي بزرگ تر  بازي كنيد.

 

نحوه اتصال موبايل به تلويزيون از طريق Wifi Direct

Wifi direct امكان تازه اي است كه در بسياري از تلويزيون هاي امروزي مشاهده مي شود. نحوه كاركرد اين قابليت همانند بلوتوث است. به طوري كه با روشن نمودن آن روي گوشي مي توانيد به طور مستقيم به تلويزيون وصل شويد و كليه فايل هاي گوشي را به تلويزيون ارسال كنيد. سپس با خيالي راحت به تماشاي محتواهاي مورد علاقه تان در نمايشگر هاي بزرگ تر بپردازيد.

 

با اتصال موبايل خود به تلويزيون از طريق واي فاي به راحتي از تماشاي محتواهاي دلخواهتان لذت ببريد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.