مسجد امام

اصفهان كه به پايتخت فرهنگي ايران شهرت دارد داراي جاذبه هاي تاريخي و گردشگري فراواني است كه نشان دهنده قدمت و تاريخ اين شهر كهن هستند. از معروف ترين بناهاي تاريخي اصفهان مي توان به مسجد زيباي امام اشاره نمود كه در ميدان نقش جهان واقع شده است. قدمت اين مسجد به دوران صفويه باز مي گردد و معماري فوق العاده آن سبب شده كه نامش در ليست آثار ملي ايران ثبت گردد. از اين رو هر ساله گردشگران داخلي و خارجي متعددي براي ديدن مسجد امام به اصفهان سفر مي كنند. اگر مي خواهيد با تاريخچه اين مسجد و ويژگي هاي خاص آن بيشتر آشنا شويد پس تا پايان با مجله مستر بليط همراه باشيد.

تاريخچه مسجد امام

تاريخچه

در ميدان نقش جهان اصفهان كه معمولا اولين جاذبه گردشگري است كه مسافران از آن بازديد مي كنند چندين بنا از زمان صفويه بر جاي مانده است كه يكي از مهم ترين آن ها مسجد امام مي باشد. معماري بي نظير، كاشي كاري ها، گچ بري ها وتزئيناتي كه بر روي اين مسجد صورت گرفته آن را به يكي زيباترين شاهكارهاي معماري دوران صفوي تبديل كرده است. ساخت اين مسجد همزمان با بيست و چهارمين سالروز سلطنت شاه عباس اول در سال 1020 هجري قمري آغاز شد و تكميل نمودن آن بالغ بر 5 سال طول كشيد.

اين مسجد در گذشته به نام هاي مختلفي مانند مسجد جامع عباسي، مسجد سلطاني و مسجد شاه مشهور بود اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين مسجد به مسجد امام شهرت يافت. اين مسجد كه از بناهاي برتر معماري اسلامي ايران محسوب مي شود در شهر اصفهان جايگاه ويژه اي دارد و ساختار آن نشان دهنده سابقه هزاران ساله مسجد سازي در ايران مي باشد. مسجد امام به دليل سبك معماري بي نظير و كاشي كاري هايي كه دارد در سال 1310 در ليست آثار ملي ايران قرار گرفت . علاوه براين نام آن به عنوان عضوي از مجموعه نقش جهان در كنار ساير بناهاي موجود در ميدان نقش جهان در ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است.

https://mrbilit.com/mag/imam-mosque/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.