تلويزيون LCD

 

تلويزيون lcd, تلويزيونlcd, lcd تلويزيون, قيمت تلويزيون lcd, lcd قيمت تلويزيون, تلويزيون LcD, ميز تلويزيون lcd

 

 

 

تلويزيون LCD

 

تلويزيون lcd-نمايشگرهاي كريستال مايع يا LCD، اولين نوع از نمايشگرها بودند كه ضخامت كم را به جهانيان معرفي كردند، و اين نكته دست طراحان صنعتي را براي طراحي صفحه نمايش هاي باريك و فوق باريك كه در ضمن كيفيت تصوير خوب ارائه مي كرد را باز مي گذاشت. در حالي كه آنها عمق طيف رنگ و نسبت كنتراست بالاي نمايشگرهاي لامپ تصويري را ندارند، تلويزيون هاي LCD (ال سي دي)مدرن ، طيف خوبي از رنگ ها دارند كه مي تواند حتي اتاقهاي روشن  را نيز نوراني نمايد.

 

راهنماي خريد تلويزيون  LCD (ال سي دي)

تلويزيون lcd-تلويزيون​ ال سي دي LCD TVLCD يا Liquid Crystal Display  يك نمايشگر نوري است كه بر پايه خصوصيات نوري كريستال مايع در ولتاژهاي مختلف ساخته شده است. كريستال مايع كه حالتي از ماده با خصوصيات دوگانه جامد و مايع است ما بين صفحات شيشه​اي پلاريزه شده قرار مي​گيرد و نور را با توجه ولتاژ وارده از خود عبور مي دهد. كريستال مايع به كار رفته در بين سطوحتلويزيون LCD سمي است. در صورت تماس دست با كريستال مايع درون LCD شكسته، بايد بي درنگ دست ها را با آب و صابون شست.

 

 

تلويزيون lcd, تلويزيونlcd, lcd تلويزيون, قيمت تلويزيون lcd, lcd قيمت تلويزيون, تلويزيون LcD, ميز تلويزيون lcd

 

 

TFTتكنولوژي به كار رفته در LCD ها:

 

TFTمخفف Thin Film Transistor بوده و تكنولوژي به كار رفته در LCD ها براي نمايش تصاوير با كيفيت بالا است. امروزه اين تكنولوژي تقريبا در تمام LCD هاي تلويزيوني، كامپيوتري، نمايشگرهاي موبايل، كنسول هاي بازي قابل حمل و بسياري ديگر از محصولات مشابه به كار گرفته مي شود. موضوع اين تكنولوژي بيشتر نحوه ارسال تصوير و آدرس دهي براي نمايش تصاوير روي LCD مي باشد.

 

نمايشگرهاي درخشان در LCD هاي جديد

 

تلويزيون lcd-درتلويزيون هاي LCD به صورت كلاسيك در بيروني ترين لايه، صفحه​اي مات و غير صيقلي قرار مي​گرفت تا از انعكاس نور محيط به چشم مخاطب جلوگيري نمايد و در نتيجه ديد بهتري حاصل گردد. در عين حال اين روش اثرات جانبي از جمله پراكندگي و تفرق نور، تاري تصوير، كاهش كنتراست، شدت رنگ و زاويه ديد را به همراه داشت. براي رفع اين مشكلات به جاي لايه مات در تكنولوژي هاي جديد از لايه اي صيقلي و شفاف استفاده مي شود. براي كاهش انعكاس نور در اين روش، يك پوشش رنگي بسيار ملايم روي لايه صيقلي وجود دارد. با اين حال بازهم قدري انعكاس اجتناب ناپذير است.

 

به اين ترتيب با اين تكنولوژي اشباع رنگ بيشتر، سياه تيره تر و سفيد روشن تر، و در نهايت تصويري شفافتر نسبت به گذشته حاصل ميگردد، و تماشاي فيلم را از تلويزيون LCD لذت بخش تر مي​كند.

 

 

تلويزيون lcd, تلويزيونlcd, lcd تلويزيون, قيمت تلويزيون lcd, lcd قيمت تلويزيون, تلويزيون LcD, ميز تلويزيون lcd

 

سازندگان تلويزيون هاي LCD و ساير محصولاتي كه داراي نمايشگر LCD هستند، مانند سازندگان لپ تاپ، نوت بوك، كامپيوتر All In One و قاب عكس ديجيتال، تكنولوژي نمايشگرهاي درخشان با استفاده از لايه صيقلي را تحت نام هاي تجاري مختلفي به بازار عرضه كرده اند، اما در نهايت تكنولوژي به كار رفته در تمام آنها از اصولي كه شرح آن در بالا آمده پيروي مي كند.

 

مقايسه ايي بين تلويزيون LCD و پلاسما

 

 

مزاياي تلويزيون LCD به تلويزيون پلاسما :

تلويزيون LCD قادر به نمايش پيكسل بيشتري نسبت به پلاسماهاي هم اندازه خود مي باشند، علاوه بر آن مصرف برق تلويزيون LCD حدود 30% كمتر از پلاسما است.

از اينها گذشته وزن تلويزيون LCD نيز بسيار كمتر از پلاسما است كه اين موضوع مساله حمل و نقل و نصب ديواريتلويزيون LCD را آسانتر مي كند.

 

نقاط ضعف تلويزيون هاي LCD نسبت به پلاسما:

دراندازه هاي بزگتري توليد مي شوند يعني كمتر ۳۷ اينج ندارند (البته ۳۲ مدّت كوتاهي توليد شد) و هر چه  اندازه آن بيشتر مي شود به نسبت، قيمت آن كاهش  مي يابد.

 

نسبت كنتراست بالاتري دارند بعبارتي ديگر رنگ سياه را سياه تر و سفيد را سفيد تر نشان مي دهند.

 

كيفيّت رنگ بهتري دارند. (كنتراست بالاتر و شفافيّت بهتر)

 

كيفيّت تصاوير متحرك و سريع در پلاسما بهتر است.

 

 

  • خريد تلويزيون و 7 نكته مهم
  • LED يا LCD ، كدام بهتر است؟!

 

نقاط قوّت تلويزيون هاي LCD نسبت به پلاسما:

 

تلويزيون LCD حرارت كمتري توليد مي كند( مصرف برق كمتر، ۳۰ درصد كمتر)

 

نداشتن پديده burn-in of static images

 

نداشتن مشكل در ارتفاعات بالا

 

روشني بيشتر تصاوير

 

پخش تصاوير با حركت سريع

در تلويزيون LCD برخلاف پلاسما مشكل زمان پاسخ‌دهي وجود دارد. يعني مدت زماني طول مي‌كشد تا تلويزيون LCD بتواند يك فريم را جايگزين فريم قبلي كند. اين مسئله باعث مي‌شود به هنگام پخش تصاويري كه داراي صحنه‌هايي با حركت سريع هستند، سايه‌اي از فريم قبلي روي صحنه باقي بماند. البته اين مسئله هم به مرور در حال بر طرف شدن است و با ساخت مدل‌هايي با زمان‌هاي پاسخ‌دهي كمتر از هشت ميلي‌ثانيه نگراني‌ها از اين بابت كمتر شده است. پلاسما به خاطر فناوري خاص خود اساساً اين مشكل را ندارد .

 

طول عمر تلويزيون LCD

طول عمر تلويزيون LCD حدود 5.1 برابر بيشتر از رقيب پلاسماي خود مي باشد. (لازم به يادآوري است كه طول عمر يك صفحه نمايش زماني است كه روشنايي صفحه آن به نصف مقدار اوليه كاهش يابد)

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.